Pages

29 January, 2012

di kuliah..


aku dah buat keputusan muktamad yg aku takkan amek STAM kat kuliah dah.
kwn2 qku tanye cam ni : "kau dah pk masak2 ke nak keluar ni?"
aku jawap : "dah hangus pon."
tapi aku belajar sesuatu yg b'nilai sgt kat sana.
aku belajar ttg b'harga maruah seorang wanita ni.
contohnya, permata yg mahal pasti diletakkan di tmpt yg selamat & dilindungi dgn baik.
so, kita kena tutup aurat kita dgn sempurna utk m'jaga 'permata' tu.
kat sana, kena pakai baju kurung, tudung labuh & stokin.
mula, aku rasa ketat sgt peraturan tu.
pastu aku sedar yg peraturan tu utk melindungi maruah perempuan.
mmg susah nak jadi baik tp kita kena cuba utk jadi t'baik.
yg bagus kat sana, p'gaulan lelaki dan perempuan t'batas.
inshaAllah, lepas ni aku akan cuba tutup aurat aku dgn sempurna.
and i will try to be better person.







No comments: