Pages

19 March, 2012

THE BIGGEST DAY!



Ya Allah, esok result SPM diumumkan.
aku harap semua usaha aku selama ni berbaloi. InsyaAllah. esok pukul 10 pagi dah boleh tahu result. kenapa lah cepat sangat masa b'lalu. dekat Twitter, SPM dah jadi trending. aduh, makin cuak la. aku rasa aku check guna sms dulu baru pergi sekolah. langkah b'jaga2 supaya aku boleh terima hakikat. aku harap aku tak hampakan harapan umi dan ayah. STOP IT! aku kena percayakan diri sendiri. aku tahu aku boleh. tadi ada terbaca artikel ni :

Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah
As salamu'alaikum para shbt. Moga d lindungi Allah. Pesanan kpd mrk yg akan tahu putusan SPM Rabu ini:
1. Syukur n redha dgn result yg d dapati,
2. Yg berjaya jgn riak, yg gagal jgn kecewa,
3. Cari hikmah drp result yg d dapati,
4. Ibubapa perlu nyatakan kpd anak yg mrk redha dgn apapun result yg anak dpt. Ini dpt elakkan tekanan n tindakan -ve drp anak jika mrk gagal!
5. Jadikan result SPM sbg titik perubahan ke arah yg lebih +ve,
6. Byk peluang lanjut pljrn walaupun tak cemerlang -- kolej komuniti, Pus Giat Mara & IPTS byk yg offer prog hebat utk lepasan SPM,
7. Apa yg kita dpt terbaik utk kita jika tahu urus diri & yakin Qada' & qadar Allah.
8. Ucap tq kpd IB, guru & kwn2,
9. Kehebatan bermula d sini! Wassalam.

so, renung2 kan lah. peace yaww :) GOOD LUCK! semoga kejayaan milik kita semua.

No comments: