Pages

06 September, 2012

bila bersama dengan majistret

ooohh. hai ! *bunyi cengkerik*

dah lama tak singgah blog ni. so, nak update news entry laa.

let's get it started. so, my life in Dungun, Terengganu became better. dah tak homesick macam dulu. kadang2 je. lagipun dekat sini, ada kawan2 yang sangat best, gile, cool. nak mention nama mereka la.jeng3. terima kasih kepada dhiya, ida, eja, nisa and syira sebab dah jadi kawan terhebat saya! *please bangga*

minggu lepas kan buat pertama kali nya aku pergi Kuala Terengganu a.k.a. KT. itupun sebab kak ti (my cousin) yang ajak teman dia pergi kenduri, open house, blablabla. actually, aku segan sikit dengan kak ti ni. ececeh sejak bila lah? last2, aku setuju juga nak pergi sana. then, kak ti jemput aku dekat Dungun tu.


keesokan harinya, kak ti ajak aku pergi buat reman di mahkamah. fyi, kak ti adalah seorang majistret. sebab tulah aku agak segan dengan dia. tapi kak ti adalah majistret yang paling sempoi laa. aku suka hang out dengan dia sebab dia ni low profile, tak sombong, tak kedekut, peramah. kalau kak ti baca ni mesti bangga gila lah. bukan senang aku nak puji seseorang ni. *fact*


aku tersangatlah excited. kenapa? yelah, first time masuk court KT. bila sampai situ, kak ti tunjuk bilik dia dan bilik juru bahasa. then, aku ikut kak ti turun tingkat bawah. agak terkejut bila tengok polis dan suspek dah sampai situ.

moment paling best bila dapat tengok abang2 inspektor yang handsome sekali. ehem! moment paling menakutkan pula bila tengok suspek2 ni. huuu.

best betul jadi majistret ni sebab dia yang luluskan keputusan reman tu. boleh dapat kenalan inspektor2 hansome. ehem! kak ti pun ada ajar aku sikit pasal law ni. bila tengok pekerjaan kak ti ni rasa bersemangat nak dapatkan Dip. P'tadbiran Awam sehingga segulung ijazah. Amiiin.




No comments: