Pages

07 May, 2013

kenapa jadi macam ni?



straight to the point.
kadang2 aku tak rasa macam apa yang aku nak rasa.
erk? faham tak ayat putar belit macam tu?

sebenarnya, sejak aku cuti semester ni aku rasa macam kosong.
even selalu keluar rumah, menghabiskan duit, tengok wayang iron man 3 sampai 3 kali.
nama pun iron man 3, kena tengok 3 kali baru puas.
kalau duduk rumah pun menghabiskan duit jugak dengan shopping online.
huh.

kadang2 dalam rumah ni sunyi sangat. sunyi.
kalau bising pun bunyi 13 ekor kucing dalam rumah ni.
bunyi manusia tak berapa nak dengar sangat.
sampai 1 tahap, aku menjerit macam orang meroyan.
motif? nak bagi rumah ni meriah sikit.
supaya perompak tak jadi nak merompak bila tahu rumah ada penghuni.
eh! apa aku mengarut ni?

aku tak tahu apa masalahnya.
bila semua orang buat hal masing2.
bila semua orang dah malas nak bercakap.

aku memang suka kedaan yang aman dan sunyi.
tapi bukan keadaan macam ni yang aku maksudkan.

kalau ikutkan hati, aku nak buat kerja part time.
aku nak sibukkan diri ni.
tapi aku terpaksa belajar memandu.
entah bila aku dapat lesen agaknya.
cikgu yang ajar aku memandu tu agak susah.
dia macam tak serius langsung.
sakitnya hati ni.

sabar. redha. pasrah.



No comments: