Pages

28 May, 2013

Lesen kereta

Cuti semester dah nak berakhir............
Sedih gile rasa macam dah gile.
Kenapa cuti 2 bulan je?
Aku rasa cuti 2 tahun pun belum tentu memadai buat aku.

Ok ni aku nak cerita sikit pasal lesen kereta aku.
Biasanya sebulan pun dah cukup nak dapatkan lesen kereta ni kalau betul caranya.
Aku tak puas hati sekarang ni aku tak dapat lagi lesen P.
Dah 2 bulan woi!

Padahal aku dah ada lesen L.
Aku terpaksa renew lesen L sebab dah tamat tempoh la.
Cuti semester kali ni baru aku dapat belajar memandu.
Aku nak kenalkan seseorang yang bernama pak cik.
Pak cik ni adalah orang yang bertanggungjawab untuk menguruskan aku sehingga aku berjaya mendapatkan lesen kereta.
Amboi skema habis ayat aku nok.

Aku betul betul (bukan tipu) geram dengan pak cik ni.
Mana aku tak geram bila test jpj dah 3x cancel.
Alasan pak cik tu lesen L aku baru lagi.
Seriously la wei? Aku dah bagi pak cik tu lesen tu dah lama kot.
Dia baru renew minggu lepas.
Bayaran semua dah habis bayar.
Apa lagi dia nak?
Paling geram dia dah janji test jpj minggu lepas.
If aku fail if la boleh test lagi minggu ni.
Masalah sekarang ni test aku asyik tak jadi je!

Semalam ummi agak marah.
Kalau ummi marah, jangan lah marah!
Boleh bergegar dunia ni! *khayalan aku*
Ummi call pak cik tu untuk menyuarakan rasa ketidak puas hatinya terhadap khidmat yang diberikan oleh pak cik tersebut.

So, mungkin selasa minggu depan baru aku dapat test jpj. Mungkin. Mungkin. Mungkin.
Kalau tak jadi jugak, aku rasa memang ummi aku jumpa pak cik tu belasah dia cukup2.
Ok ini sangat over.

Moral of the story : bukan senang nak dapat lesen kereta ni. So korang carilah agen yang betul2 boleh harap, yang boleh dapatkan lesen kereta dengan betul & cepat.

No comments: